PERMATA DUNIA.

Tanggung aib selepas dirogol!!

Seorang gadis dari Gadek, Alor Gajah yang baru berusia 14 tahun kini terpaksa menanggung aib apabila mengandung selepas dirogol kenalan baru di sebuah kediaman di Taman Sentosa Gemas, Julai lalu.

Sumber berkata, usia perkenalan gadis malang ber­kenaan­ dengan suspek hanyalah sekitar satu bulan sahaja dan pada hari kejadian, gadis malang itu dibawa keluar makan menaiki van suspek.

Menurutnya, selepas makan, suspek berusia 20 tahun itu membawa gadis berkenaan ke kediamannya yang ketika itu tidak terdapat individu lain dan bertindak nekad merogol gadis berkenaan.

“Pada 6 Disember lalu, gadis itu tampil bersama ibu dan bapanya di Balai Polis Gemas untuk membuat laporan polis dan usia kandungannya kini adalah sekitar empat bulan,” katanya.

Katanya, gadis berkenaan yang sudah tidak lagi bersekolah itu mendakwa pada hari kejadian, dia telah dirogol sebanyak empat kali oleh suspek sama.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tampin, Superin_tendan Wooi Hooi Cheang ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) berkata, pihaknya ada menerima laporan mengenai insiden berke­naan.

Menurutnya, pihak polis sudah membuka kertas siasatan di bawah Seksyen 376, Kanun Keseksaan yang mana jika sabit kesalahan boleh dijatuhkan hukuman penjara maksimum selama 30 tahun dan dikenakan sebatan.

Sehubungan itu, Hooi Cheang menggesa mangsa kes rogol supaya dapat tampil membuat laporan polis secepat mungkin.

Menurutnya, laporan itu penting bagi mengelakkan mereka daripada terus-menerus menjadi mang­sa.

kredit:sinarharian

1 comment:

  1. tumpang simpati pada si mangsa......
    terus cekal... teruskan kehidupan anda.

    ReplyDelete

sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *