PERMATA DUNIA.

Gadis trauma diacu pisau!!

KAMPUNG TOK HAS - Penjenayah sekarang dilihat semakin berani apabila bertindak menyamun mangsa pada waktu siang dalam kejadian samun di sebuah rumah di sini dekat Jertih minggu lalu, yang menyebabkan mangsa kerugian RM300.

Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, seorang gadis trauma selepas lehernya diacu pisau selama satu setengah jam oleh seorang lelaki ketika rumah keluarganya disamun dua lelaki di sini, Rabu lalu.

Mangsa Nor Amalina Ahmad, 21, bersama sepupunya yang berusia dua tahun berada di depan rumah apabila tiba-tiba dua lelaki berlari meluru ke arahnya dan terus menutup mulutnya sambil menariknya masuk ke dalam rumah.

“Sebelum itu saya sedang menidurkan sepupu yang tidur di dalam buaian di luar pintu depan rumah dengan keadaan saya menghadap ke dinding.

“Sebaik saya berpaling muka memandang ke arah ke jalan raya di depan rumah, saya lihat dua lelaki bertopeng dan hanya menampakkan mata sudah memasuki halaman rumah dan meluru ke arah saya. Saya tidak mampu berbuat apa-apa,” katanya.

Nor Amalina berkata, selepas diseret masuk ke dalam rumah, salah seorang penjenayah itu meletakkan pisau pada lehernya, manakala seorang lagi bertindak menggeledah di dalam bilik.

Menurutnya, ketika itu, adik lelakinya Mohd Farhan Ahmad, 19, yang sedang tidur di ruang tamu rumah langsung tidak sedar kerana semuanya berlaku dalam keadaan senyap, termasuk suspek langsung tidak mengeluarkan suara.


Rasa mengantuk bila mulut ditutup kain

“Saya percaya suspek menggunakan ubat tidur atau bahan tertentu pada kain yang digunakan untuk menutup mulut saya kerana saya terhidu bau sesuatu pada kain itu dan pada masa sama saya menjadi lali serta mengantuk,” katanya.

Menurutnya, selepas hampir satu setengah jam menggeledah rumah keluarganya, suspek melarikan diri selepas menolaknya.

Nor Amalina berkata, ketika ditolak, pisau penjenayah itu terkena bahagian kanan lehernya menyebabkan dia mengalami kecederaan kecil di bahagian itu.

Menurutnya, suspek dikatakan seramai tiga orang dengan seorang lagi menunggu di dalam kereta jenis Proton Wira hitam yang diletakkan di simpang jalan kira-kira 50 meter dari rumahnya.

“Dua suspek yang datang menyamun saya berbadan tinggi memakai seluar jeans manakala saya sempat tengok suspek di dalam kereta agak gemuk sebelum mereka melarikan diri,” katanya.

Menurutnya, penjenayah terbabit melarikan wang tunai RM300, kad pengenalan dan buku akuan bank miliknya dan ibunya.

Menurutnya, biarpun nilai kerugian yang dialami tidak besar tetapi sehingga sekarang dia masih trauma dan terbayang–bayang kejadian itu hingga sekarang.

“Ibu saya yang pulang kira-kira jam 12.50 tengah hari baru mengejutkan adik saya kerana selepas penjenayah melarikan diri, saya tergamam dan hanya mampu menangis. Saya kemudian membuat laporan di Balai Polis Jertih,” katanya.

Dia juga sedih kerana penjenayah tidak memilih mangsa apabila tergamak menyamunnya, sedangkan dia hanya bekerja sebagai pengasuh dan ibunya bekerja di kantin sekolah.

“Wang RM200 daripada RM300 yang disamun itu adalah wang saya yang dikumpulkan sejak beberapa bulan lalu hasil gaji mengasuh sepupu dan RM100 lagi wang yang dikumpul ibu,” katanya.

Nor Amalina bagaimanapun bersyukur kerana penjenayah tidak mencederakan sepupu dan adiknya yang sedang tidur.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.

“Siasatan lanjut sedang dijalankan dan suspek kini sedang diburu. Kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan,” katanya.

sumber

sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *