PERMATA DUNIA.

misteri zana"manusia purba"


Kejadian pelik ini berlaku pada abad pertengahan,sekitar abad 18. Ochamchir, seorang pemburu di wilayah Georgia ketika ia masih satu wilayah di Rusia. Pemburu ini menangkap seorang wanita yang liar di mana tangan, kaki dan jari ditutup dengan rambut tebal.wanita aneh itu diberi nama Zana. Kerana liar,dan susah untuk dijinakkan pada mulanya beliau terpaksa dikurung selama bertahun-tahun dengan makanan yang dilemparkan kepadanya. Selepas dia jinak, maka Zana dibebaskan dan telah diajar untuk melakukan perkara-perkara ringan. Seperti menggiling jagung, dan sebagainya.
menariknya, Zana mempunyai daya tahan yang tinggi lebih daripada manusia biasa. Dia tahan pada cuaca sejuk yang luar biasa, tetapi dia tidak tahan dengan udara panas di dalam bilik. Dia suka makan anggur dan tanaman menjalar. Dia adalah seorang peminum tegar dan boleh tidur berjam-jam. Yang cukup anehnya, dia boleh mempunyai banyak anak-anak dengan bapa-bapa yang berlainan. Tetapi kebanyakan anak-anaknya mati kerana Zana memandikan mereka dalam sungai yang sejuk, hampir beku.
Penduduk kampung bimbang dengan tindakan aneh Zana, dan mereka telah mengambil anak-anak zana sebagai anak angkat. Anak-anaknya tidak seperti zana, mereka membesar sebagai manusia biasa. Zana meninggal dunia di kampung pada tahun 1890.manakala anak bongsunya meninggal dunia pada tahun 1954.

sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *