PERMATA DUNIA.

mangsa lemas datang dalam mimpi!!

SUNGAI PETANI – “Dalam mimpi, arwah ada datang menemui saya dan saya sempat bertanya adakah dia selamat, tetapi dia tidak menghiraukan pertanyaan saya sebaliknya sempat menjelaskan bahawa dia ada di bawah rumput,” kata Mohd Izzad Izzuan Nor Afendi, 12, rakan kepada kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun yang ditemui lemas dalam longkang besar berhampiran rumahnya di Bandar Puteri Jaya Hill Park di sini.

Mayat Mohd Sulaiman Mohd Zakaria dijumpai terapung dalam kolam takungan air di taman perumahan itu pada jam 7.45 pagi kira-kira 50 meter dari tempat dia terjatuh.

Menurut Izzad, dalam kejadian kira-kira jam 5 petang Isnin lalu, mereka berempat leka bermain air ketika hujan lebat telah turun ke dalam longkang besar sebelum seorang daripada mereka gagal menyelamatkan diri sehingga dibawa arus dan dikhuatiri lemas.

Seorang daripada mereka, Faris Fahmi Ahmad Fazli, 8, berkata, kesemua mereka sudah turun ke dalam longkang besar berkenaan untuk bermain air namun berhasrat naik semula apabila mendapati air terlalu deras.

“Rakan saya, Luqfi (Mohd Luqfi Abu Hasan, 10) adalah orang yang mula-mula panjat semula ke atas kemudian diikuti oleh saya, namun Isyarudin (Mohd Isyarudin Mohd Jamil, 7) dan Sulaiman masih di dalam longkang ketika itu.

“Saya cuba hulur kayu, tetapi tidak dapat dicapai Sulaiman kerana saya lihat ketika itu matanya tertutup. Dia kemudian cuba bangun sendiri tetapi disebabkan arus deras sebabkannya terduduk semula sehingga dihanyutkan air,” katanya.

Faris berkata, dia dan Lutfi kemudian cuba menarik Isyarudin naik namun pada masa sama, Sulaiman tidak lagi kelihatan.

Mayat kanak-kanak itu dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim di sini untuk bedah siasat.

sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *