PERMATA DUNIA.

haiwan terancam yang berwarna putih

semakin banyak fenomena alam yang menarik muncul di seluruh pelusok dunia,termasuk haiwan yang terancam dan uniknya ianya berwarna putih,ada sesetengah masyarakat menganggap haiwan putih inin ada kaitan dengan dewa dan dewi,itu semua terpulang kepada anggapan dan kepercayaan individu.ini mungkin kedengaran pelik tapi ianya benar wujud.
berikut adalah gambar haiwan-haiwan terancam yang berwarna putih


hanya terdapat hanya di kawasan tenggara amerika syarikat.nama saintifiknya ialah mississippie alligator.mula-mula dijumpai di louisiana oleh syarikat eksplorasi pada tahun 1987,diletakkan di bawah penjagaan taman perlindungan taman haiwan louisiana.hanya 18 ekor dan kesemuanya adalah jantan.


gajah putih dianggap suci oleh sesetengah masyarakat,terutama di india,burma,kemboja dan thailand.kos untuk menjaga gajah putih ini sangat mahal,kerana pemiliknya harus menyediakan makanan yang khas untuk gajah ini dan menyediakan tempat untuk orang-orang yang ingin menyembahnya.


harimau adalah dari spesis kucing terbesar di dunia,harimau putih ini mempunyai ciri-ciri seperti warna putih krim dengan jalur hitam atau perang,mata berwarna biru terang dan mempunyai hidung yang berwarna merah jambu.fakta mengenai harimau putih ini hanya terdapat  200 ekor yang masih hidup.


kelawar putih salju honduras ini memiliki bulu berwarna putih dan berwarna kuning pada hidung serta telinga.ianya kecil hanya 37-47 mm sahaja.kelawar ini dijumpai di amerika tengah.mempunyai rupa yang agak lucu dan muncung kelawar ini kelihatan seperti babi.
 kura-kura putih
ianya adalah haiwan yang sangat unik dan sangat jarang dijumpai.
kura-kura ini dijumpai di sungai kuning di wilayah henan china.kura-kura putih mendapat tempat tersendiri di dalam budaya masyarakat china.novel "perjalanan ke barat" yang mengisahkan sun go kong dan kawan-kawannya menceritakan kisah seorang dewa yang berubah menjadi kura-kura putih besar setelah melakukan kesalahan,namun tidak seperti di dalam novel,kura-kura putih ini hanya memiliki panjang 40 cm dan berat 6.5 kg.badannya berwarna putih dan dihiasi dengan bintik-bintik merah pudar.

berwarna putih dan ada juga yang berwarna merah muda bergantung pada habitat tempat tinggalnya.
para pengkaji percaya bahawa ianya jalan bagi pembuluh darah mereka berubah untuk diadaptasi dengan perubahan suhu habitat ianya tinggal

burung merak putih
dikenali sebagai merak albino,tetapi secara keseluruhannya ianya tidak benar
kerana merak putih ini mempunyai variasi genetik dari merak biru india.ianya masih banyak terdapat di seluruh dunia dan di biakkan melalui proses pembiakan genetik.

singa putih
ditemui di rizab hidupan liar afrika selatan,ianya dari pecahan spesis panthera leo krugeri.singa putih ini bukannya singa albino sebaliknya warna putih itu disebabkan oleh gen resesif yang dikenali sebagai perencat warna chinchilla.
singa putih ini mula menjadi perhatian umum pada tahun 1970-an ditulis dalam buku chris mcbride white the lions timbavati.
sekarang populasi singa putih ini tidak diketahui tetapi semasa dikira pada tahun 2004 30 ekor masih hidup.

sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *