PERMATA DUNIA.

oasis of the seas,kapal terbesar di dunia


dunia telah dipersembahkan dengan kemunculan pertama oasis of the seas.ia merupakan kapal persiaran yang terbesar dan termahal di dunia.ada yang menyatakan kos pembinaan kapal persiaran ini di antara $USD1.24-1.40 billion.ia telah mula berlayar dan berlabuh di pelabuhan lauderdale,florida,us.
kapal ini mempunyai padang mini golf,sebuah outdoor theater yang boleh menampung sehingga 5400 penumpang.ia adalah kapal persiaran terbesar,merangkumi lebih panjang,lebih lebar dan lebih tinggi dan pertama kali dalam sejarah ia merupakan kapal persiaran pertama yang berkali ganda lebih besar dari kapal perang pengangkut(carrier)
paling menarik ialah di tengah-tengah kapal persiaran ini mempunyai 'oasis' ataupun taman tropika buatan manusia tanpa bumbung...yakni terbuka luas.
kapal ini mempunyai sebanyak 2700 kabin penumpang dengan lebih dari 30 rekaan kabin berlainan.ia juga mempunyai kolam renang sendiri.beberapa court permainan,perpustakaan dan 24 restoran yang dibuka 24 jam sehari.

kapal ini dijangka membuat pelayaran percubaan ke haiti tidak lama lagi,difahamkan juga tiket untuk menaiki kapal terbesar di dunia ini adalah dari $USD1299 ke $USD4829 setiap seorang

sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *