PERMATA DUNIA.

misteri segitiga bermuda(BERMUDA TRIANGLE)


segitiga bermuda ataupun bermuda triangle,adalah sebuah wilayah lautan di atlantik seluas 1.5 juta mil2 atau 4 juta km2 yang membentuk garis segitiga antara bermuda sebagai titik di sebelah utara,puerto riko sebagai titik di sebelah selatan dan miami sebagai titik di sebelah barat.
segitiga bermuda sangat misteri kerana kerap terjadi pelbagai perkara-perkara pelik di kawasan tersebut yang menyebabkan banyak kejadian kehilangan kapal yang melintas di situ.ada juga yang menganggap kejadian itu semua dilakukan oleh makhluk asing atau allien..betul ke??apa sebenarnya terjadi di situ?? berikut salah satu peristiwa-peristiwa yang terjadi di situ

peristiwa penerbangan 19
pesawat penerbangan TBF grumman avenger,serupa dengan penerbangan 19.
salah satu peristiwa yang dikenang dalam banyak-banyak kejadian misteri di situ.penerbangan 19 merupakan  kesatuan angkatan udara dari lima pesawat pengebom angkatan laut amerika syarikat.
penerbangan terakhir dilakukan di fort lauderdale florida pada 5 desember 1945,pesawat-pesawat penerbangan 19 dibuat secara sistematik oleh pakar-pakar udara dan laut untuk menghadapi situasi yang di luar jangka.namun tiba-tiba pesawat tersebut dengan mudah hilang setelah melaporkan mengenai gejala penglihatan yang aneh dan dianggap tidak masuk akal.
kerana pesawat-pesawat penerbangan 19 boleh terapung di lautan dalam waktu yang lama,maka punca kehilangannya dianggap mungkin pesawat-pesawat tersebut masih terapung-apung di lautan.
pasukan bantuan telah dihantar untuk mengambil mereka,namun bukan krew-krew pesawat 19 yang dijumpai malah pasukan bantuan juga turut lenyap disitu.
ini antara pesawat atau jet-jet pejuang yang lenyap di segitiga bermuda








sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *