PERMATA DUNIA.

biar pandai macam LEMBU!!

LEMBU: Hai babi, apa Khabar? Macam ada yang tak kena saja?

BABI: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : eh? kenapa?
... ...

BABI: aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi babi, pergi jauh-jauh, najis!!!".

LEMBU: Ya, lah. kau kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

BABI: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba "AWEK" dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yang bukan mahramnya tanpa ikatan yang sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang kau babi, malah tak boleh suci sekalipun di samak......

BABI: Wah.. ayat kau memang power la... manusia kena ubah pepatah "PANDAI MACAM LEMBU".....

"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya." (Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)

sponser by

sponser by
online shopping center

TABUNG PERMATA

get your domain&hosting

Total Pageviews

Blog Archive

Popular Posts

Contact Us

Name

Email *

Message *